Napok

Tudom, már én is unom a nyafit. Valahogy nem bírunk kikeveredni a hűlésből és izgulok, nehogy megint egy kéthetes asztmás-köhögéses-antibiotikumos maraton legyen belőle, mint októberben. Ma megint erős arccsontfájással ébredtem, húz a fejem meg egyéb vagányságok. Úgyhogy hosszas hezitálás után beteget jelentettem. Micsoda luxus, a fiúk házon kívül, én berregtetem a robotporszívót (luxus, ugye) és írom a teendős listámat:

  • Kitafinder – sürgősen meg kell nézzem, milyen ovik vannak a környéken és mikor vannak a nyílt napok. A favoritnál történetesen ma délután, megyünk.
  • Megrendelni a mackó ajándékát – hatalmas plüsskutyus, szerintem el fog alélni a gyönyörűségtől. (Egyúttal egyéb dolgokat is kéne rendelni az IKEÁból, ha már.)
  • Megrendelni neki az új házicipőt, mer megint kinőtt egy rendet.
  • Megérdeklődni az emberektől, hogy ráérnek-e jövő hétvégén szülinapozni.
  • Terhestornázni végre végre végre.
  • A kiszelektált cuccokat (amiket most kb. egy évig biztosan nem fogok hordani) elrendezni – egy része megy a konténerbe, egy része bevákuumozva a pincébe.
  • Eü biztosítónak benyújtandókat előkészíteni.
  • Készülni a jövő heti munkaeseményre (ki kell olvasnom egy könyvet, aztán meg kéne nézni pár felvételt, de azt majd munkaidőben).
  • Szembenézni az anyasági támogatás igénylésével, konkrétan az anyagi vonzataival (mert variálunk az egyébként szintén terhes főnök-kolleginával, hogy hogy kérjük a szerződéshosszabbítást. Komolyan vacilálok, hogy érdemes-e nagyon terhesen dolgozni járni viszonylag kevés pénzért. Sokkal jobban vonz most az 1-2 hónapnyi nyugalom nyugodt délelőtt, amíg el lehet még intézni ezt-azt, mert most a napi rutinba semmi extra nem fér, csak a minimum.)
  • Leveleket megválaszolni.
  • Inhalálni, pihenni, aludni.

Reális kis lista, mi? Na ebből akkor kiválasztom a három legfontosabbat és örülök, ha az összejön.

Artikulálok

A hektikus múlt hét után csupáncsak egy kis nyugalomra vágytam. Vasárnap este kiütött J.-n a hűlés, két napja itthon kuksolok vele. Nem tudom, valahogy artikuláltabban kellene megfogalmazni a vágyaimat. Jelen pillanatban ilyesmikre vágyom:

  • EGÉSZSÉG magamnak, a közvetlen és távoli rokonoknak, barátoknak, üzletfeleknek.
  • Egy kis tisztánlátás: kivételesen nem túlvállalni magam, aztán lefrusztrálódni és végül csapzottan átcibálni magam a célegyenesen, hanem szép ügyesen haladni a dolgaimmal. Illetőleg: nem felülni a világ összes hülye nyomásának, nem elhinni, hogy minden fronton folyamatosan szuperül kell (és lehet) teljesíteni, lelazulni, de nem szétesni.
  • Valamilyen módon (foggal, körömmel, spártani nevelési módszerekkel) kiszakítani magunknak egy kis időt A.-val mielőtt elmegy a kedvünk a felnőttesditől és szanaszét dobigáljuk a kucsmánkat.
  • Választ az új lakás-új ovi dilemmára (vö: a tyúk és a tojás).
  • Csodás, hogy sikerült az elmúlt hónapokban éjszakánként 9 órákat aludni (nem mintha én döntöttem volna felőle, köszi hormonok), de még vagányabb lenne, ha nem 5-6 részletben, hanem egyben (jó, kettővel is kibékülök) történne. Lehet?

Gyorsan, gyorsan

Azt hiszem új szokásra teszek szert: szuper felkelni fél 7-kor, nyugodtan pisilni, kávézni, háhh. Következő szint: reggel tornászni nyújtózkodni kicsit. Talán sikerül kétsorban összefoglalni a lényeget, mielőtt megyek mindenkit felkölteni.

1) Lényeg egy: otthon szuper volt, nagyon jót pihentem (nem hiszem, hogy csak én). Nagy hó, meseszép táj, kényeztetés, a részleges karanténnak köszönhetően kevés program és rohanás.

2) Lényeg kettő: a legkisebb mackó jól van, a 14 hétben vagyok, tegnap megnéztük. Még zajlanak a tesztek, de minden jel biztató, örülünk (és gyarapodunk és aggódunk kicsit, hogy hogy fogjuk bírni a mindennapokat, mert már most leamortizál a reggeltől estig robot, persze ebben benne van a visszarázódás, meg a fél méter hó, amivel meg kell birkózni minden nap).